Jumaat, 1 Mei 2009

PEMAJU BELUM DAPAT KELULUSAN?

Saya terperanjat sangat kenyataan Jurutara Majlis Daerah Ir Annuar Hj. Muhammad dalam kenyataan beliau di akhbar tempatan iaitu Utusan Borneo yang menjelaskan bahawa sebenarnya pemaju yang kini beroperasi sekarang di berhampiran pesar Tenom belum mendapat kelulusan dan mahu kerja-kerja projek itu dihentikan serta merta sebelum pihak Majlis daerah Tenom (MDT) bertindak sitakan semua jentara jangkaut ditempat tersebut.

Bagi saya sungguh aneh juga yah! kenapa dari dulu pihak pemaju itu baru memulakan projek penibusan tanah tidak ditegur oleh Majlis daerah Tenom, sudah ada membantah dia pun kata itu belum ada kelulusan mujur juga saudara Lo Su Fah ada fikiran membentah itu projek kerana beliau bimbang kena banjir rumahnya setelah parit asal itu tertimbus.

Bagus lagi saudara Lo Su Fah minta datang itu Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk siasat itu hal mesti ada yang tidak kena, kalau tidak mana boleh berlaku begini
ini JKDB pun diam-diam patut dia yang buat statement dalam news kalau berani.

Jerak antara tempat projek dengan pejabat Majlis Daerah Tenom hanya beberapa ratus meter saja mereka nampak tiap-tiap hari, apapun ucapan terima kasih kepada MDT kerana tegas mahu hentikan projek itu sementara menunggu kelulusan begitu adil lulus dulu baru buat kerja bahkan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan