Sabtu, 23 Mei 2009

JAWATAN TIMBALAN SPEAKER JADI PERTIKAIAN PEMIMPIN BN, SELEPAS TAN!!!

Isu desakan Presiden PBRS Tan Seri Joseph Kurup kepada Timbalan Seapker Negeri Sabah Datuk Frankie Chong hanya seorang saja yang dapat memberikan keputusan iaitu Tuan Yang Terutama Yang Dipertua Negeri Sabah.

Frankie Chong ialah Naib Presiden Parti SAPP dan dilantik oleh TYT selaku Timbalan Seapker Dewan Undangan selepas BN memenagi pilihan raya umum ke-12 Mac 2008,bagaimanapun Datuk Yong Teck Lee yang berada dalam BN selama 13 tahun mengumumkan keluar dalam komponen BN.

Saya memetikkan reaksi Speaker DUN Datuk Juhar Mahirddin dalam akhbar Utusan Borneo keluaran 28 April 2009 dimuka dapan kaki bawah sekali yang bertajuk TYT TENTUKAN KEDUDUKAN CHONG SEBAGAI TIMBALAN SPEAKER. kerana kedudukan jawatan itu tertakluk mengikut Perlembagaan Sabah dan bidang kuasa penuh Yang DiPertua Negeri.

Ini bererti mahu kena tunggulah dulu bah, keputusan kepalakan? Kalau kepala diam-diam apa hal ekor terkipat-kipat hambat sana sini, lama-lama ekor sendiri yang putus nah..kan kah, sendiri dapat sakit aje. jangan marah ya, sebab pendangan rakyat ini sangat penting bah, apa cekap PM Rakyat didahulukan.Oleh- Hj. Wahab Timpai. 24.5.2009 (Ahad)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan